Kategorie 7 je určená pro všechny podnikatelské subjekty, veřejnou správu, neziskové organizace, spolky, svazy, asociace a další, kteří projektem podporují oběhové hospodářství.
Cirkulární počin
Projekty, aktivity a činnosti na podporu oběhového hospodářství/cirkulární ekonomiky, které nespadají do již uvedených kategorií 1. – 6.
Předmětem je různorodá činnost podporující oběhové hospodářství, např. propagační, vzdělávací a osvětové akce, zřizování informačních portálů, metodické materiály, pořádání soutěží, organizování výměny spotřebního zboží, sdílení předmětů nebo dopravy a řada dalších aktivit a činností obdobného charakteru podporujících principy oběhového hospodářství a přechod společnosti od lineárního systému na cirkulární.
Kritéria hodnocení
Název soutěžního předmětu | Soutěžící uvede název soutěžního předmětu, akce, projektu, činnosti apod |
Popis soutěžního předmětu | Soutěžící uvede stručnou charakteristiku soutěžního předmětu, který může mít formu: Projektu, předmětu, vzdělávací nebo osvětové akce, soutěže, dobrovolné iniciativy, legislativního opatření (např. místní vyhláška o systému nakládání s odpady nebo předcházení vzniku odpadů, podpora využívání druhotných surovin, podpora trhu s druhotnými surovinami, sdílení předmětů, dopravních prostředků, výměna nebo darování předmětů, atd.) Soutěžící uvede, jaký je smysl a účel soutěžního předmětu. |
Charakteristika soutěžícího | Podnikatelský subjekt, veřejná správa, nezisková organizace (např. sdružení, svazy, asociace, spolky, obecně prospěšné společnosti, a další). |
Foto a video dokumentace předmětu | Soutěžící přiloží fotografie projektu. Videosnímek soutěžního předmětu je dobrovolný a zohledňuje se jako výhoda při hodnocení projektu. (Videozáznam 2 – 4 min., lze i prostřednictvím mobilního telefonu.) Technické parametry (rozlišení, formát) jsou uvedeny v přihlášce. |
Hodnocení | Při hodnocení se posuzuje: A. Originalita a účinnost soutěžního předmětu s ohledem na cirkulární přínos , jaké cílové skupiny, kolik obyvatel nebo podnikatelských subjektů, jaké průmyslové odvětví je ovlivněno. B. Možnosti zavádění projektu do praxe ,další odůvodnění užitečnosti soutěžního předmětu a opakovaná využitelnost. C. Kvalita realizace soutěžního předmětu. |
Nejnovější příspěvky na blogu
4. ročník soutěže „Přeměna odpadů na zdroje“ se kvůli koronaviru ruší
Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) a agentura CzechInvest rozhodly o zrušení 4. ročníku soutěže „Přeměna odpadů na zdroje“. A to kvůli pandemii koronaviru. Vyhlášení sout…
Izolace z recyklované celulózy v zimě zahřeje a v létě ochladí
Převzato ze Zajímej.se. Česká firma CIUR, která sídlí v Brandýse nad Labem, vykupuje staré noviny a vyrábí z nich výrobky na bázi celulózy. Ročně zpracovává více než 50 tisíc t…
Hnojivo Florium využívá k výrobě žížalí pomocníky
Převzato ze Zajímej.se. Žížaly jsou skvělým pomocníkem při zpracování bioodpadů. Živí se organickými zbytky rostlin a vylučují kvalitní kompost. Všech těchto výhod využí…
Česká re-use centra zachraňují věci celoročně
Převzato ze Zajímej.se. Několik obcí v Česku už vybudovalo svoje re-use centra, kde se věci zachraňují celoročně. Proč ale čekat, než se vám podaří re-use centrum otevřít? Může…
Kolekce Koko Chanel přetváří vaječné skořápky na psaníčka
Kristina Zejkanová vytvořila v rámci svého studia na Fakultě designu a umění Ladislava Sutnara v Plzni pod vedením Jany Potiron originální kolekci Koko Chanel, která pracuje s odpadovým ma…
Podpora nízkouhlíkových technologií – V. výzva v rámci OP PIK
Agentura pro podnikání a inovace zveřejnila již V. výzvu “Nízkouhlíkové technologie – Druhotné suroviny” v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopno…