Kategorie 6 je určená pro žáky ZŠ a organizací volnočasových aktivit.

Žáci ze školní družiny Speciální Základní školy Králíky se pod vedením své vychovatelky pokusili vdechnout nový život vyhozeným nádobám od potravin a vytvořili z nich krásné dárky pro své blízké a v předešlém ročníku se umístily na 1. místě. Manuální zručnost a tvořivost u svých žáků škola vzdělávající děti s lehčím i středně těžkým mentálním postižením podporují také v hodinách pracovního vyučování.

Projekt/dílo žáků ZŠ včetně organizací volnočasových aktivit

Kreativní využití výrobků a materiálů po ukončení životnosti tak, aby výsledný produkt byl funkční, sloužil k určitému účelu a po ukončení své životnosti byl opět využitelný nebo recyklovatelný.

Kritéria hodnocení

Název soutěžního předmětu/dílaSoutěžící uvede název soutěžního předmětu/díla.
Popis soutěžního projektu/dílaSoutěžící uvede stručnou charakteristiku soutěžníhopředmětu/díla, co dílo představuje, jaké výrobky sukončenou životností byly použity, zda se jedná o dekorativní předmět nebo zda má nějaké užitné funkce a pro jaký účel jej lze využít. Dále se uvede časová náročnost zhotovení díla.

Soutěžní dílo musí být zhotoveno zvýrobků s ukončenou životností např. z nefunkčních předmětů, které již nemohou sloužit k původnímu účelu, pro který byly vyrobeny apod.

Soutěžní dílo (včetně společných projektů několika vzdělávacích institucí) může mít charakter zejména užitného předmětu, pomůcky pro domácnost, předmětu/hračky rozvíjející určité schopnosti dětí , uměleckého nebo dekorativního předmět u ( koláže, sochy, plastiky, scrapbooky), dárků a předmětů pro radost apod.
Charakteristika soutěžícího kolektivuSoutěžící uvede název školy nebo zařízení volnočasových aktivit včetně specifického zaměření je-li stanoveno a počet a věk žáků, kteří se na tvorbě soutěžního díla podíleli. 

Soutěžící uvede, co bylo pro tvorbu soutěžního díla hlavní motivací.

Doporučený počet v soutěžním kolektivu: min. 5, max. 35 žáků.
Foto a video dokumentace předmětuSoutěžící přiloží fotografie projektu. Videosnímek soutěžního předmětu je dobrovolný a zohledňuje se jako výhoda při hodnocení projektu. (Videozáznam 2 – 4 min., lze i prostřednictvím mobilního telefonu.)

Technické parametry (rozlišení, formát) jsou uvedeny v přihlášce.
HodnoceníPři hodnocení se posuzuje:

A. Originalita využití druhotných surovin

B. Kvalita provedení soutěžního předmětu/díla

C. Míra kreativity

Nejnovější příspěvky na blogu

Podpora nízkouhlíkových technologií – V. výzva v rámci OP PIK
Podpora nízkouhlíkových technologií – V. výzva v rámci OP PIK

Agentura pro podnikání a inovace zveřejnila již V. výzvu „Nízkouhlíkové technologie – Druhotné suroviny“ v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopno…

RESPIRO – kouzla z odpadů
RESPIRO – kouzla z odpadů

Cykloduše, hasičské hadice, autoplachty nebo gramodesky jsou produkty, pro které bychom asi těžko hledali po jejich dosloužení další účel. Firmě RESPIRO se pro ně však povedlo najít da…

Recyklované tašky RELU
Recyklované tašky RELU

Tašky značky RELU, které jsou vyrobeny z použitých materiálů, vypadají křehce. Unesou však klidně i osmikilový nákup a nerozhodí je ani déšť. Pro jejich výrobu využí…

Chráněná dílna přešívá staré na nové
Chráněná dílna přešívá staré na nové

V chráněné dílně Arkadie jsou zaměstnání lidé se zdravotním a mentálním postižením, jež starým věcem vdechují nový život. Ze starých riflí, manšestrových kalhot nebo sukní ši…

Brýle ze starých lyží
Brýle ze starých lyží

Designér Jakub Neufuss má za sebou hromadu úspěšných projektů. V rámci studia SKUBB, kde působí společně s Honzou Salanským vytvořili vlastní kolekci brýlí Neus. Na originá…

Ekologický paddleboard
Ekologický paddleboard

Paddleboardy brázdí české stojaté vody už nějaký ten pátek. Firma Green Planet Investment vyrábí tato plovací prkna zcela z odpadního materiálu. Na výrobu používá materiál z&nb…